Loading...

رشد عادات موفقیت

رشد عادات موفقیت
6 قدم برای رشد عادات موفقیت برایان تریسی

بسیاری از افراد به کاهش وزن فکر می کنند، در مورد آن صحبت و در خیال خودشون هیکلشان را متناسب می کنند. این صحبت ممکن است سالها ادامه داشته باشد. سپس یک روز، پزشک می گوید، "اگر وزن خود را کم نکردید و وضعیت جسمی خود را بهبود نبخشید، در سنین پایین خطر مرگ داریدناگهان، فکر مردن می تواند آنقدر شدید یا ترسناک باشد که فرد بلافاصله رژیم خود را تغییر دهد، شروع به ورزش کند، سیگار کشیدن را متوقف کرده و به یک فرد سالم و متناسب تبدیل شود. روانشناسان از این امر به عنوان "تجربه عاطفی مهم" یا "SEE" یاد می کنند. هر تجربه ای از شادی و یا درد شدید همراه با یک رفتار می تواند الگوی رفتاری جدیدی را ایجاد کند.
به عنوان مثال، قرار دادن دست خود بر روی اجاق گاز داغ یا لمس کردن یک سیم الکتریکی زنده باعث ایجاد درد و شوک شدید و فوری می شود. این تجربه فقط ممکن است یک ثانیه باشد. اما برای بقیه عمر، این را میدانید که دست خود را روی اجاق های داغ قرار ندهید یا سیم های برقی زنده را لمس نکنید. این عادت فوراً شکل گرفته و برای همیشه پایدار خواهد ماند.
به گفته کارشناسان، 21 روز طول می کشد تا الگوی عادت ​​شکل بگیرد. با این کار، منظور ما از عادت های ساده مانند صبح زود بیدار شدن، ورزش هر روز صبح قبل از شروع کار، گوش دادن به برنامه های صوتی در اتومبیل، رفتن به رختخواب در ساعت مشخص، دقیق بودن وقت ملاقات ها، برنامه ریزی هر روز از قبل، شروع روز با مهمترین وظایف خود یا انجام یک کار قبل از شروع کار دیگر. اینها عادت هایی با پیچیدگی های خاصی ​​است که می تواند طی سه هفته از طریق تمرین و تکرار به راحتی توسعه یابد.

چگونه یک عادت جدید ایجاد می کنید؟ با گذشت سالها، یک روش ساده، قدرتمند و اثبات شده برای رشد عادت های جدید ایجاد شده است. شما می توانید از آن برای دستیابی به هر نوع عادت که می خواهید استفاده کنید. با گذشت زمان، می توانید عاداتی را که می خواهید در شخصیت خود بگنجانید.

7 قدم به سوی یک عادت جدید

تصمیم بگیریدبه وضوح تصمیم بگیرید

به عنوان مثال، اگر تصمیم دارید هر روز صبح بلند شوید و ورزش کنید، ساعت خود را برای زمان مشخص تعیین کنید. هنگامی که زنگ خاموش شد، بلافاصله بلند شوید، لباس تمرین خود را بپوشید و جلسه تمرین خود را شروع کنید.

هرگز استثناء قایل نشوید

در مراحل سازنده از الگوی عادت جدید خود استثنا قایل نشوید. بهانه تراشی نکنید. اجازه ندهید که خود را از قلاب تصمیم به تغیییرخارج کنید. اگر تصمیم دارید که هر روز ساعت 6 صبح بیدار شوید، به خودتون نظم دهید که هر روز ساعت 6 صبح بیدار شوید تا اتوماتیک شود.

به دیگران بگویید

به اطرافیان خود اطلاع دهید که می خواهید یک رفتار خاص را شروع کنید. حیرت انگیز است که وقتی می دانید دیگران در حال تماشای شما هستند، اونها می بینندکه آیا شما اراده ای قاطع برای پیگیری برنامه خود دارید، چقدر منظم تر و مصمم تر خواهید شد.
خود را تجسم کنید از نظر ذهنتان، خودتان را در حال انجام رفتار مطلوب ببینید. هرچه بیشتر خود را تجسم كنید كه گویی قبلاً عادت جدیدی داشتید، با سرعت بیشتری این رفتار جدید توسط ذهن ناخودآگاه شما پذیرفته می شود و خودكار می شود.

تأیید ایجاد کنید

تأیید را بارها و بارها به خودتان تکرار کنید. این تکرار به طور چشمگیری سرعت رشد عادت جدید را افزایش می دهد. به عنوان مثال، می توانید چیزی شبیه به این را بگویید، "من هر روز صبح ساعت شش سریعاً از خواب بلند می شوم و می روم!" این کلمات را درست قبل از خوابیدن تکرار کنید. بیشتر صبح ها که بطور خودکار چند ساعت قبل از خاموش کردن ساعت زنگ دار بیدار می شوید و به زودی به هیچ وجه نیازی به ساعت زنگ دار نخواهید داشت.

 ادامه یابد تا حل شود

رفتار جدید را تا زمانی که آنقدر خودکار و آسان نباشد، عملی کنید تا هنگام انجام آن احساس ناراحتی نکنید.

به خودتان پاداش بدهید

مهمتر از همه، برای تمرین رفتار جدید برای خودتان نوعی روش درمانی در نظر بگیرید. هر بار که به خود پاداش می دهید، مجدداً  اراده شما تأکید و تقویت می شود. به زودی شما لذت پاداش گرفتن از رفتار خودتان را  درک خواهید کرد.

نظرات
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - نظرات بعد از تایید منتشر خواهد شد

    مشاور توسعه سایت