Loading...

18 راه ساده برای پروداکتیو بودن بیشتر

18 راه ساده برای پروداکتیو بودن بیشتر
شروع پروداکتیو بودن پر زحمت است. برایان تریسی

اگر تنها یه کار وجود داشته باشد که من در آن خوب باشم، حتما آن را انجام میدهم.
من اینجا 21 نکته ساده را ذکر میکنم که به شما کمک میکند که چگونه در زندگی خود کارآمدتر باشید.
من در اینجا نکات بهره وری را به سه دسته تقسیم کردم:
1.برنامه ریزی
2.تفکر عمیق
3.نکات و ترفند ها
هر کدام از این دسته ها از زوایای مختلفی برای افزایش بهره وری شما مورد بررسی قرار می گیرد و شما متوجه جادویی بودن آن خواهید شد .

برنامه ریزی

1.نتایج برنامه ریزی

بیشتر از خود برنامه ریزی کارهایی مهم است که باید در طی یک دوره زمانی مشخص انجام بدید. حالا نتیجه ای که از کار در این دوره به دست می آید را برنامه ریزی کنید.
به عنوان مثال: برنامه کاری شما بر روی یک وبلاگ به این صورت است که ساعت 12:00 تا 15:00 را برایش در نظر گرفته اید و قصد دارید یک پست بر روی آن بگذارید. این کار را نکنید به جای آن بگویید من میخواهم یک پست از ساعت 12 تا 3 بعد از ظهر بگذارم در این صورت شما خود را ملزم به بهروه وری بیشتر خواهید کرد زیرا شما در قبال آنچه انجام میدهید پاسخگو هستید نه آن چه را که می خواهید انجام دهید.

2.کارهای سخت و مهم خود را صبح ها انجام دهید.

حتی اگر شما فرد سحرخیزی نیستید. صبح ها بیدار شوید با خوردن چای یا قهوه ذهن خود را روشن کنید و بدانید که امروز یه روز تازه ای هست برایتان و سعی کنید بالاترین تمرکز را داشته باشید و حالا وقت آن است که سخترین و مهمترین کار روز خود را انجام دهید.

3.هر روز 20 دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید.

شما با این کار وقت بیشتری برای انجام کارهای خود خواهید داشت. میدانم شاید بگویید من که سحرخیز نیستم اما شما با این روش 15 تا 20 دقیقه زمان را میخرید به همین سادگی.

4.برای خودتان یه روال منظم صبحگاهی داشته باشید.

روال صبحگاهی شامل فعالیت هایی است که شما قبل از شروع روز خود انجام می دهید. کارهایی از قبیل پادکست گوش کردن، دعا خواندن، مراقبه یا چک کردن روزنامه های صبح. این کار به شما انگیزه بیشتری میده و میتوانید برنامه روز خود را بهتر انجام دهید. من خودم عاشق گوش کردن به پادکست و خوندن عبارات تاکیدی قبل از شروع فعالیت روز هستم.

5.قرارهای مهم خود را بر روی تقویم مشخص کنید

به تقویم خود نگاه کنید روزهایی را که در آن کار و قراری دارید را علامت بزنید. برای مثال من ساعت 12 ظهر روز سه شنبه بیست تیر یه مصاخبه کاری دارم روی تقویم مشخص میکنم تا هم به یادم بماند و هم با برنامه های دیگر تداخل پیدا نکند. این کار به بهروه وری شما کمک بزرگی می کند.

6. کارهای خود را دسته بندی کنید

به جای اینکه هر روز 10 کار انجام بدید، کارهای خود را دسته بندی کنید و در روزهای مختلف انجام بدید. این باعث افزایش بهره وری شما می شود. این روش به دلیل تمرکز بالا باعث کارآمدی شما می شود. به عنوان مثال: من معمولا فقط دوشنبه ها پست های کانالم را می نویسم. به این ترتیب می توانم در طول هفته به کارهای دیگر توجه کنم.

7.برنامه های خود را ماهانه چک کنید.

هر روز به برنامه های خود نگاه کنید و آنها را مرور کنید، آن را ارزیابی کنید و در صورت لزوم در آن تغییراتی ایجاد کنید. عادت کنید شب ها به تقویم نگاه کنید و برنامه های خود را چک کنید و روزها فقط به آنها نگاهی بیاندازید. فقط به امروز نگاه نکنید به بقیه هفته و ماه نیز نگاهی داشته باشید. در ابتدا حداقل 15 دقیقه در روز را صرف برنامه ریزی خود کنید این باید عادت شما بشود در این صورت شما در یک ماه بسیار آگاه و مولد هستید.

8. به برنامه خود بچسبید.

مهم نیست چه کاری باشد مهم این است که همیشه زمان را در نظر بگیرید این به معنای حرفه ای بودن شماست.

تفکر عمیق

بخش تفکر عمیق در این باره است که شما بدانید چرا می خواهید در وهله کارآمد یا پروداکتیو باشید.
شاید به نظر ساده بیاید اما تفکر عمیق باعث افزایش بهره وری می شود زیرا اعمال شما نتیجه تفکر شماست. افکار خود را تغییر دهید و نتایج آن را در زندگی خود ببینید.

9. به سوالات عمیق زندگی پاسخ دهید.

متقکران بیشتر از همه مولد و پروداکتیو هستند این امر به این دلیل است که این اشخاص نسبت به آنچه انجام می دهند احساس مسئولیت بیشتری دارند و قویا بر روی هدف خود می مانند.

10. چرایی خود را بشناسید و هر زمان که کاری انجام میدهید، آن را یادآوری کنید.

هرچقدر دلیل شما برای انجام وظایفی که انجام می دهید قوی تر باشد احتمال بیشتری وجود دارد که آن را دنبال کنید.

11. همه کارهایی که قرار است انجام دهید را پیش خود زیر سوال ببریدار خود بپرسید آیا واقعا این کارها ضروری است؟

اگر این طور نیست آنها را از لیست کارهایتان خارج کنید. در غیر این صورت شما را دچار دردسر خواهد کرد.

12. درباره آینده خود به طور شفاف فکر کنید.

قاطع باشید . هر چه در جهت اهداف خود شفاف تر باشید، کارآمد تر خواهید بود. توچه داشته باشید که به طور مثال هدف یک جلسه ای که برگزار می کنید چیست؟ آیا تمرکز و شفافیت لازم در این جلسه وجود دارد؟

نکات و ترفند ها

این نکات چیز هایی هستند که به نظر من برای افزایش بهره وری مفید هستند. آنها به من کمک می کنند که همه کار ها را انجام دهم.

13. زمان خود را در شبکه های مجازی مدیریت کنید.

به عنوان مثال: هر روز 10 صبح را برای چک کردن ایمیل و سایر رسانه های اجتماعی خود در نظر بگیرید. این به شما کمک می کند که هم در ساعات اولیه روز از مهمترین اخبار با خبر شوید هم وقت خود را بیهوده در شبکه های اجتماعی تلف نکنید.

14. روزی یک بار نه بگویید.

این کار شما را راحت می کند. توانایی گفتن نه بسیار مهم است.

وارن بافت می گوید: تفاوت بین افراد موفق و افراد واقعا موفق در این است که افراد واقعا موفق توانایی نه گفتن را دارند و به همه چیز پاسخ مثبت نمی دهند. به یاد داشته باشید که هر زمان تصمیمی گرفتید از خود بپرسید که آیا با روند عادی زندگی شما هماهنگ است یا خیر؟

15. همه چیز را یادداشت کنید.

ما در عین اینکه فکر میکنیم همه چیز را به خاطر داریم اما تمایل به فراموشی داریم. پس برای اینکه از این بحران حواس پرتی بیرون بیایید بهتر است همه کارها و قرار های خود را در جایی مثل سررسید یا اپ های مختلف که برای این منظور طراحی شده اند و یا هر جای دیگر که می خواهید یادداشت کنید.

16. کمد خود را از لباس هایی با رنگ خنثی پر کنید.

پوشیدن لباس هایی با رنگ خنثی کمک زیادی به شما میکند تا بابت کارهای متفرقه نیازی به تصمیم گیری نداشته باشید. هر کاری که می توانید برای به حداقل رساندن تصمیمات خود در تمام حوزه های زندگیتان انجام دهید. این کار باعث می شود فضای ذهنی و زمان بیشتری برای کارهای مهم باقی بماند.

17. برنامه غذایی هفتگی داشته باشید.

درست مانند برنامه ریزی برای کمد لباستان برای به حداقل رساندن تصمیمات خود باید برای غدا هم همین کار را انجام دهید. یه روز را مشخص کنید و برنامه ی غذایی برای کل هفته خود بریزید مواد لازم برای تهیه آنها را آماده کنید. این به شما کمک می کند تا در طول هفته وقت کمتری را صرف فکر کردن و آماده کردن مواد غذایی خود کنید. حالا شما زمان بیشتری برای انجام 5کارهای خود دارید.

18.پروداکتیو بودن را به خودتون یاد بدهید.

کتاب بخونید، پادکست گوش کنید و از اینترنت برای اطلاعات بیشتر کمک بگیرید. شما باید بر یادگیری و رشد کارآمدی و بهره وری خود تمرکز کنید.

نظرات
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - نظرات بعد از تایید منتشر خواهد شد

    مشاور توسعه سایت