Loading...

5 نکته مهم در دورکاری

5 نکته مهم در دورکاری
کرونا، دورکاری را گسترش داده و افراد بیشتری را شامل شده است.
در دوران کرونا خیلی از افراد ترجیح میدهند برای حفظ سلامتی خود و سایر افراد خانواده شان از تردد در خیابان های شهر خودداری کنند برای همین مجبور به دور کاری هستند به این ترتیب که در خانه می مانند و از طریق اینترنت کارهای خود را انجام میدهند.
 میخواهیم بدونیم بهترین راه برای تنظیم وقت و بهترین روش برای دور کاری موفقیت آمیز چیست؟ چگونه می توانیم متمرکز و کارآمد باشیم؟ و چگونه در این دوران زندگی کاری خود را از زندگی خانوادگی جدا کنیم؟
آنچه کارشناسان می گویند:
در دورانی به سر میبریم که به دلیل شیوع بیماری کرونا و مشکلات رفت و آمد و البته مشکلات اقتصادی بسیاری از کارفرمایان به دنبال کاهش هزینه ها هستند همین امر منجر به این شده است که تعداد بیشتری از افراد نسبت به گذشته در خارج از محل کار خودشون کار کنند. قبل از شیوع این بیماری در کشورهایی نظیر آمریکا این روش اجرا میشد. با یک تخمین، برقراری ارتباط از راه دور در آمریکا بین سالهای 2005 تا 2012 80٪ افزایش یافته است. "سود آشکار برای کارگران، شامل استقلال و راحتی کار در فضای شخصی آنها است." سال گذشته یک مطالعه در دانشگاه استنفورد نشان داد که بهره وری کارمندان شاغل در خانه 13 درصد بیشتر از همکاران خود در دفتر کار بوده است. استیون کرامر، روانشناس می گوید، مردم غالباً احساس می کنند که هنگام کار از خانه پیشرفت بیشتری می کنند. 
اگر در این روزها مجبور به خانه نشینی و دور کاری هستید برای پیشبرد کارتون حتما نکات زیر را رعایت کنید.

نکته اول: یک برنامه منظم داشته باشید

 تنظیم یک برنامه مدون نه تنها ساختار کار شما را فراهم می کند بلکه به شما کمک می کند تا انگیزه داشته باشید. با این فرض که اگر در یک دفتر کار می کردید روز خود را شروع کنید: زود بیدار شوید، لباس بپوشید و سعی کنید یک محل مناسب برای نشستن خود داشته باشید (ترجیحا محلی ثابت)، از حواس پرتی آنلاین جلوگیری کنید. حتی ممکن چند هفته طول بکشد تا بهترین ریتم روزانه خود را پیدا کنید. بعد از این انتظارات واقع بینانه را برای آنچه می توانید روزانه به دست بیاورید تنظیم کنید. یک برنامه زمان بندی تهیه کنید و طبق اون عمل کنید. اگر مجبورید ساعت های اضافی را روی یک پروژه کار کنید، بعداً وقت آزاد دیگری را برای جبران اون ساعتها به خودتان اختصاص دهید.

نکته دوم:  مرزهای مشخصی تعیین کنید

هنگامی که در خانه کار می کنید، اجازه دهید زندگی کاری شما در زندگی منزل شما کمرنگ شود. اگر مراقب این مرزها نباشید، ممکن است احساس کنید که همیشه در محل کار هستید و مکانی را برای بازگشت به خانه داشته اید را از دست می دهید. به همین دلیل مهم است که این دو محل را از هم جدا نگه دارید. یک راه برای انجام این کار این است که فضای جداگانه ای را برای کار خود در خانه اختصاص دهید. شما همچنین می خواهید مطمئن شوید که دوستان و عزیزان شما در جریان باشند که حتی اگر در خانه هستید، در ساعات کاری برنامه ریزی شده خود از محدودیت هایی برخوردار هستید. برای مثال: اگر زنگ خانه یا تلفن به صدا دربیاید، آن را نادیده بگیرید. این کار به شما کمک می کند تا تمرکز خود را از دست ندهید. یا وقت خود را با خانواده خود برنامه ریزی کنید. آنها را در تقویم روزانه خود قرار دهید دقیقا به همان اندازه که کار خود را جدی دنبال می کنید. 

نکته سوم: استراحت منظمی داشته باشید

ممکن است کار کردن در خانه وسوسه انگیز باشد، به خصوص اگر می خواهید ثابت کنید که در خانه کارآمد هستید. انجام منظم و روتین کارها و شکستن ریتم مغز، ضروری است. محققان یک شرکت رسانه های اجتماعی اخیراً عادات کارآمدترین کارمندان خود را زیرنظر گرفته اند. آنها دریافتند که بهترین کارگران به طور معمول حدود 52 دقیقه با اشتیاق کار می کنند و سپس 17 دقیقه استراحت میکنند. این استراحت می تواند به سادگی از پنجره بیرون رو نگاه کردن باشه یا خواندن یک روزنامه. مغز مانند هر عضله دیگر نیاز به استراحت دارد.  کرامر می گوید: مغز باید استراحت کند. پس در زمان استراحت پیاده روی کنید، ورزش کنید، حرکات کششی انجام دهید و سپس به کار خود برگردید.

نکته چهارم: ارتباط خود را با دنیای اطرافتون حفظ کنید.

کار طولانی مدت در محیط خانه و ارتباط نداشتن با سایرین می تواند به تضعیف بهره وری و انگیزه شما منجر شود. بنابراین اگر شغلی ندارید که به صورت روزمره با دیگران در ارتباط باشید، برای ارتباط با دوستان و اطرافیانتان باید تلاش بیشتری کنید. برای برنامه ریزی کردن جلسات منظم با همکاران، مشتری ها یا ارتباط با دوستانتان میتوانید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.
 کرامر می گوید: "به مردم بگویید که چه کاری انجام می دهید." برخی از کارهایی را که در آن روز انجام داده اید به اشتراک بگذارید. او می گوید: این نه تنها برای حرفه شما، بلکه برای بهزیستی روانی شما نیز مهم است.

نکته پنجم:  موفقیت های خود را جشن بگیرید 

وقتی در خانه کار می کنید، انگیزه ماندن سر کار می تواند مشکل باشد، به خصوص که حواس پرتی هایی نظیر فیس بوک و تلگرام یا لباس های شسته شده و تا نشده، کمد و کابینت هایی که نیاز به مرتب شدن دارد بسیار زیاد است. یک روش هوشمندانه برای حفظ روند کارتان این است که به جای اینکه ذهنتان را درگیر کارهای انجام نشده کنید بهتر است کارهای انجام شده خود را به یاد بیاورید. در پایان روز مقداری وقت بگذارید تا تمام کارهایی که انجام داده اید را به یاد بیاورید البته میتوانید لیست کارهای خود را بررسی کنید، یادداشت کنید. یادآوری روزانه آنچه توانستید به پایان برسانید، به ایجاد انگیزه شما کمک می کند.
نظرات
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - نظرات بعد از تایید منتشر خواهد شد

    مشاور توسعه سایت