Loading...

8 نکته مهم در یوگا برای مبتدیان

8 نکته مهم در یوگا برای مبتدیان
یوگا مانند یک سفر در زمان و مکان زیبا است.

 شما شروع به اکتشاف درون خود می کنید، بنابراین می توانید بهترین ریتم  خود را کشف کنید. در حالت ایده آل این سفر به آغوش باز، ذهن آزاد و قلبی گشوده منجر می شود.

1 - شما برای همیشه مبتدی نخواهید بود.

هر تازه کاری این شانس رو دارد که هرچه بیشتر تمرین کند، تجربه بیشتری کسب خواهد کرد، بنابراین زمان شما در مرحله مبتدی محدود است. من می دانم که اگر می توانم یوگا را بارها و بارها انجام دهم، در شروع حضور بسیار بیشتری داشتم و با خودم آرام می گرفتم.

 2 - از مقایسه خود با دیگران در اتاق خودداری کنید.

همه ما به دلایل خودمان به یوگا جذب می شویم. وقتی تمرین می کنید، در بدن خود، روی تشک خود و در حال کسب تجربه مخصوص به  خودتان هستید. نگاه کردن به افراد دیگر برای بررسی اینکه آیا شما در موقعیت واقعی قرار دارید، با مقایسه خود با دیگران و قضاوت درباره نحوه تجربه شما متفاوت است. درعوض، به معلم خود گوش دهید، تمرکز و ریتم تنفس خود را بررسی کنید، حالا میتوانید تجربه مخصوص به خودتان را داشته باشید.

3 - نفس شما مهمترین وجه یوگا است.

توجه داشته باشید اگر خود را تحت فشار قرار دهید تا به یک حالت ایده آل برسید و نفس شما محدود شود، تمرکز خود را از دست می دهید.  بهتر است در حالت خاموش، مجدداً با یک جریان نفس ریتمیک یوگا را شروع و با آن سطح آگاهی و ارتباط پیش بروید.

4 - سطح باور و تجربه شما نشان دهنده پیشرفت شما نیست.

وقتی صحبت از یوگا می شود، می توانم به شما قول بدهم که سطح باور شما نشان از پیشرفت شما نیست. البته، سالها تمرین نظم و انضباط می تواند تسلط شما بر روی یک فرم خاص را زیاد کند، اما اگر ذهن پریشان شود، نفس خسته می شود یا اگر نفستان به شما کمک نکند، شما یوگا را  از دست می دهید. یوگا باعث ایجاد یک اتحاد در داخل بدن شما شود اتحاد بین تنفس و ذهن شما است.

  1. 5 - ما می توانیم انرژی عاطفی زیادی را در بدن خود ذخیره کنیم.

تنش عاطفی به راحتی در بدن ما، به ویژه در اطراف باسن و شانه ها ذخیره می شود. هنگامی که شروع به رهایی و باز کردن چاکراه های  آن مناطق می کنید، بعضی اوقات می تواند واقعاً نگران کننده باشد. اگر بعد از کلاس احساس خستگی، عصبانیت، بیقراری یا گریه می کنید، اشکالی ندارد. آن احساسات را سرکوب نکنید ، بگذارید اتفاق بیوفتد، پس بگذارید آن بیرون ریزی ها صورت بگیرد تا بتوانید فضایی برای نور و عشق ایجاد کنید.

6 - پشت پرده های بازکننده قلب جدی هستند

حالت خم شدن در یوگا در ابتدا می تواند احساس عجیب داشته باشد زیرا اکثر زندگی خود را در هنگام پیاده روی، رانندگی، نشستن پشت میز، غذا خوردن و تماشای تلویزیون می گذرانیم. خم شدن به سمت جلو (حرکتی شبیه به رکوع یا سجده)  نیز از نظر انرژی از فضای قلب محافظت می کند، و برعکس هنگامی که به عقب خم می شویم، می تواند برای کمر و ستون فقرات مشکل ایجاد کند. می توانید با بررسی نکات مثبت  و حرکات کششی و تمرکزی بر روی ستون فقرات خود کار کنید. سپس نتیجه آن را که احساس عشق است را در زندگی خود وارد می کنید. این به معنای واقعی کلمه دنیای شما را تغییر خواهد داد.

  1. 7 - از بودن در آغوش بگیرید.

در حقیقت یوگا سفری است که به شما کمک می کند تا در مورد بدن، قلب و ذهن خود اطلاعات بیشتری کسب کنید. کاوش کنید که چه کسی هستید و شجاعت داشته باشید که خود واقعی عالی و منحصر به فرد خود را به اطرافیان نشان دهید.

  1. 8 - یوگا 1درصد تئوری و 99 درصد تمرین است.

من عاشق این نقل قول پرشکوه پاتابی جویز بزرگ شدم که "یوگا 1٪ تئوری و 99٪ تمرین است" است. ممکن است شما یک جلسه فوق العاده و طولانی داشته باشید، اما پرورش یک تمرین منظم تأثیر فوق العاده ای در زندگی شما خواهد گذاشت.

نظرات
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - نظرات بعد از تایید منتشر خواهد شد

    مشاور توسعه سایت